10 Pusat Rawatan Rambut Gugur Lelaki Terbaik di Malaysia untuk 2020

Anda sudah cuba bermacam-macam produk rawatan rambut gugur yang anda boleh baca dalam internet, tetapi masih tidak berkesan?

Oleh itu, langkah seterusnya yang terbaik adalah dengan mendapatkan rawatan di pusat rawatan rambut yang dikendali oleh mereka yang pakar dan bertauliah dalam kesihatan rambut. Bincangkan dengan pakar rawatan rembut anda untuk menentukan rawatan yang paling sesuai untuk keadaan anda.

Dengan begitu banyak pusat rawatan yang menawarkan rawatan rambut gugur di seluruh Malaysia, bagaimana anda membuat pilihan yang tepat? Hanya melakukan carian Google dan pilih dari sana. Bunyi mudah, kan?

Kami telah menyusun pusat rawatan rambut gugur terbaik yang memberi rawatan rambut gugur, berdasarkan hasil carian Google dan review dari pelanggan-pelanggan yang telah menerima rawatan dari pusat-pusat tersebut.

10 Pusat Rawatan Rambut Gugur Lelaki Terbaik di Malaysia untuk 2020

1. Hair Transplant Centre Malaysia
hair transplant centre malaysia
Perkhidmatan mereka termasuk pemulihan rambut oleh kaedah Follicular Unit Extraction (FUE), rawatan rambut gugur serta pemulihan bulu kening. Dr Inder pakar dalam pelbagai perkhidmatan estetik. Proses tanam bulu kening dilakukan dengan teliti agar keputusannya kelihatan semula jadi.

Diketuai oleh Dr Inderjit Kaur, yang merupakan satu-satunya doktor perempuan yang mempunyai kelayakan berprestij dari ABHRS (American Board Of Hair Restoration Surgery) di Malaysia.

Alamat: P-G-022, Centrestage, Jalan 13/1, Seksyen 13, 46200 Petaling Jaya, Selangor, Malaysia.

WhatsApp: +60 12-299 8845



2. Klinik Rambut Dr Shah
klinik rambut dr shah

Doktor Shah dikenali sebagai doktor yang berpengalaman dalam transplantasi rambut. Klinik ini menawarkan rawatan FUE, PRP dan sebagainya. Juga dikenali sebagai DRS Medical Group, terdapat juga pelbagai perkhidmatan lain yang merawat bahagian kulit, muka dan badan. Lokasi klinik DRS terletak di Subang Jaya, Kuantan dan Johor.

DRS Medical Group - Tanam Rambut Subang Jaya
(sebelum ini dikenali sebagai Dr Shah Clinic)
Lokasi: No 29-30 , Level 1, SS 15/5A 47500 Subang Jaya, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Dr. Shah Clinic - Tanam Rambut Johor Bahru
Lokasi: No 1, Jalan Idaman 9/3, Nusajaya, Johor Bahru, Johor, 79100, Malaysia.

DRS Medical Group - Tanam Rambut Kuantan
(sebelum ini dikenali sebagai Thalia Clinic)
Lokasi: No 3-14, Mahkota Square, Jalan Mahkota, 25000, Kuantan, Pahang, Malaysia.

Laman Web : http://drsmedicalgroup.com


3. DHI Malaysia
DHI Malaysia

Dengan lebih daripada 47 tahun pengalaman dalam pemindahan rambut, klinik ini menggunakan teknik DHI yang bermaksud Direct Hair Implantation untuk semua prosedur tanam rambut. Dalam teknik ini, rambut tunggal diekstrak menggunakan instrumen yang dipatenkan dan dimasukkan ke dalam kawasan penerima oleh ahli bedah yang disahkan DHI.

Alamat: KL South Clinic, 52, Jalan Selangor, PJS 7 Petaling Jaya, 46050 Selangor, Malaysia.

Laman Web: https://dhimalaysia.com


4. Dr Ko Hair Restoration Centre
Dr Ko Hair Restoration Centre


Nama ini dikenali dan disanjung tinggi oleh rakyat tempatan. Kumpulan Ko Skin Specialist mempunyai 30 cawangan di Malaysia.

Disebabkan terdapat banyak cawangan yang terletak di seluruh Malaysia, klinik ini boleh diakses dengan mudah. Pusat transplantasi rambut ini diasaskan oleh Dr. Ko Chung Beng pada tahun 1997.

Lokasi (Ibu Pejabat): 10A-22A, Jalan Temoh, Off Jalan Goh Hock Huat, 41400 Klang, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.

Laman Web : http://drkohair.com


5. Dr Ruban’s Skin & Hair Clinic

Dr Rubans skin hair clinic

Di klinik ini, Dr Ruban menawarkan pelbagai teknik transplantasi rambut termasuk rambut pada kulit kepala, muka, badan dan bulu kening. Transplantasi FUT dan FUE dilaksanakan dengan kelengkapan moden. Klinik mereka adalah salah satu klinik terkemuka untuk pemindahan rambut dengan ulasan positif daripada pesakit. Terdapat 3 Klinik Dr Ruban iaitu di Wisma UOA Bangsar, Pusat Perubatan Sunway, dan Pantai Hospital Cheras.

Lokasi: 2-3A & 2-5, Level 2, Menara UOA Bangsar, No 5, Jalan Bangsar Utama 1, Kuala Lumpur.

Laman Web : https://www.drruban.com


6. Premier Clinic

premier clinic
Mereka menawarkan rawatan individu yang profesional dengan menggunakan peralatan canggih oleh kakitangan yang mahir, dalam suasana yang santai. Kini, mereka mempunyai cawangan di empat lokasi di Lembah Klang.

Lokasi (Ibu Pejabat): No. 8 & 10, Ground Floor, Jalan Telawi 5, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur, Malaysia.

Laman Web : https://premier-clinic.com


7. Pusat Rambut ARC - Mid Valley City
pusat rambut ARC
Pusat Rambut ARC (Advanced Regenerative Centre) adalah sebahagian daripada rangkaian Hair Transplant Centre Malaysia yang mempunyai ibu-pejabat di Kuala Lumpur.

ARC Hair Centre - Ibu Pejabat
Alamat: No. 31-11, Penthouse Signature Office Suite, The Boulevard, Mid Valley City, Lingkaran Syed Putra, 59200 Kuala Lumpur, Malaysia.

WhatsApp: +60 12 299 8845.

Merupakan klinik kosmetik yang salah satunya menyediakan rawatan untuk pertumbuhan dan pemulihan semula rambut yang gugur. Klinik mereka dilengkapi dengan perlatan teknologi yang digunakan dalam bidang kosmetik untuk rawatan rambut. Rawatan disediakan untuk lelaki dan wanita.

Review-review ARC Hair Clinic: 5.0/5 bintang di Erufucare.


8. Svenson Hair Care
Svenson hair care

Mempunyai tiga cawangan yang terletak di Kuala Lumpur dan Selangor. Pakar pengurusan rawatan rambut ini berasal dari London sejak tahun 1956. Kini mempunyai cawangan di HOng Kong, Indonesia, Macau, Singapura dan Malaysia. Kaedah rawatan mereka adalah gabungan daripada teknologi rawatan rambut dan penggunaan herba seperti halia, rawatan air dan pelbagai vitamin. Mereka mempunyai pakar terapi dan penasihat yang membantu anda mengenal pasti masalah sebenar punca keguguran rambut anda berlaku. Cawangan mereka terletak di serata Malaysia. Antaranya Kuala Lumpur, Selangor, Ipoh, Johor Bahru dan Penang.

svensonhair.com.my | FB: svensonMY


9. 101 HAIRCARE

101 haircare

Merawat masalah keguguran dan rambut botak melalui kaedah pertumbuhan folikel AFT (Advanced Follicle Treatment).Rawatan ini membuang penyumbatan pada liang folikel kulit kepala yang menghalang pertumbuhan rambut. Langkah ini akan menguatkan rambut baru yang tumbuh dan menghalangnya daripada gugur. Anda boleh mendapatkan rundingan awal daripada penasihat mereka sebelum melalui rawatan sebenar yang ditawarkan. 101 Haircare mempunyai cawangannya di Kuala Lumpur, Selangor, Johor dan Penang.

Alamat : No. 13-G, Ground Floor, The Boulevard, Midvalley City, 59200 Kuala Lumpur.

Laman Web : http://www.101hair.com.my


10. YUN NAM HAIR CARE

yun nam hair care

Yun Nam Hair Care adalah pusat rawatan keguguran rambut yang dipercayai dan disyorkan di Malaysia. Ramai pelanggan yang pernah memberikan testimoni rawatan yang pernah dilalui di kaca televisyen seperti TV3 dan Astro. Kaedah rawatan mereka merupakan gabungan antara penggunaan herba tumbuhan dan teknologi terkini. Pelanggan yang mendapatkan rawatan di Yun Nam Hair Care akan menggunakan tiga jenis produk rambut iaitu terapi perangsang sel rambut, terapi pengukuhan akar rambut dan penggalak folikel rambut. Kebanyakan cawangan mereka terletak di Kuala Lumpur dan Selangor.

yunnamhaircare.com.my | FB: yunnammy


Penafian (Disclaimer): Pusat rawatan diatur secara rawak dan bukan secara keutamaan.

Kesimpulan

Itu dia, pusat rawatan rambut terbaik di Malaysia. Sekiranya terdapat pusat rawatan yang kerap disyorkan yang telah kami terabai, sila beritahu kami di dalam komen!



Langkah Seterusnya?

Jika anda masih mempunyai keraguan tentang pusat mana yang sesuai, sila .

Berkaitan: Best Shampoo for Hair Loss Malaysia

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

8 Susu Formula Terbaik untuk Bayi Tambah Berat Badan 2024

Harga Susu S26 dan Kebaikan Susu S26 2023

15 Susu Formula Terbaik untuk Bayi 0-6 Bulan Malaysia 2024

Harga Susu Similac dan Review Susu Similac 2023

Perbezaan Rumusan Susu Langkah 1 dan Langkah 2 dan Langkah 3

Harga Susu Ensure Gold dan Kebaikan Susu Ensure Gold 2023

Harga Susu Enfalac Baby 0-12 Bulan dan Kebaikan Susu Enfalac 2024

9 Susu Formula Terbaik untuk Bayi Kembung Perut 2023

Harga dan Klinik Sedut Lemak Terbaik Malaysia 2023

10 Jenis Vitamin Blackmores Malaysia dan Fungsinya 2023