10 Produk Anti Jeragat Terbaik di Malaysia 2020

Dengan begitu banyak petua petua dan cara-cara untuk menghilangkan jeragat yang anda boleh baca dalam internet, bagaimana anda membuat pilihan yang tepat? Banyak laman internet yang mengesyorkan berbagai cara semulajadi dan tak semulajadi seperti menggunakan kunyit, ubat gigi, baking soda dan macam macam lagi. Bagaimana anda tahu mana yang berkesan?

produk hilangkan jeragat malaysia

Kami telah menyediakan satu senarai produk untuk menghilangkan jeragat yang popular di Malaysia.

#1 Sistem Pencerahan Lumixyl

Sistem pencerahan Lumixyl telah dibuat secara khas untuk melawan masalah pigmentasi dan mencerahkan tona kulit.

Sistem pencerahan Lumixyl terdiri daripada 4 langkah – merangkumi Active Prep Cleanser, Brightening Cream, Glycolic Acid Peel dan Moisture Lock Sunscreen.

Sistem ini menggunakan bahan tanpa toksik, tidak menyebabkan kegatalan dan boleh digunakan untuk semua jenis kulit.

Baca lebih lanjut tentang Lumixyl: http://www.lumixyl.com/.

#2 Koleksi Kiehl’s Clearly Corrective

Produk Kiehl’s diperbuat daripada ramuan yang diambil dari alam semulajadi dan sesuai untuk kebanyakkan jenis kulit. Koleksi Clearly Corrective mereka direka khas untuk mencerahkan dan mengurangkan tona kulit yang tidak sekata.

Produk yang paling laku dan digemari oleh pelanggan adalah Clearly Corrective Dark Spot Solution – serum ringan yang tidak mengandungi paraben, pewangi, silikon dan pewarna.

Jadi, jika anda mahu melabur dalam satu produk sahaja tanpa membeli keseluruhan koleksi, inilah yang patut anda dapatkan. Kiehls’ menyatakan bahawa anda boleh melihat kesannya dalam masa kurang 2 minggu selepas rawatan yang berterusan.

Ketahui lebih lanjut tentang koleksi produk ini: http://www.kiehlstimes.com/skincare/collection/clearly-corrective/.

Anda boleh membelinya dari kedai Kiehl’s yang ada di Malaysia atau secara atas online di Lazada.

#3 IOPE Bio Essence Intensive Conditioning

Jika anda mahu muka anda kelihatan cerah dan rasa lebih lembut, Bio Essence ini boleh membantu membaiki keadaan keseluruhan kulit anda.

Mereka yang risau tentang tanda penuaan, jangan bimbang kerana intipati cecair ini yang telah dicipta oleh ‘teknologi Bio peransangsang’ boleh membantu mengurangkan semua garisan sambil mengekalkan kesihatan kulit anda.

Bio Essence Intensive Conditioning ini boleh didapati di Shopee Malaysia.

#4 Meladerm

Meladerm dirumus secara khas untuk merawat masalah pigmentasi. Ia tidak mengandungi hidroquinon, iaitu ejen pemutih yang digunakan dalam banyak krim pencerah kulit.

Hidroquinon, walaupun berkesan dalam mencerahkan tona kulit, juga boleh menyebabkan kemerahan, kegatalan dan hipersensitiviti kulit kepada sinaran matahari yang berbahaya.

Meladerm juga TIDAK mengandungi paraben atau steroid.

Baca lebih lanjut tentang Meladerm: https://www.civantskincare.com/meladerm.html

#5 Lancome Advanced Genifique Youth Activating Concentrate

Lihat produk paling laku Lancome yang terkini ini, Advanced Genifique Youth Activating Concentrate, yang boleh membantu memperbaiki kulit anda dan mengembalikan kesegarannya.

Di dalam satu pembelajaran klinikal, kajian menunjukkan wanita yang mencuba serum ini memperolehi kulit yang ternyata lebih muda dalam hanya tujuh hari!

Produk hilangkan jeragat Lancome boleh dibeli online dari Shopee Malaysia.

#6 PCA SKIN Pigment Gel

Ini adalah serum pigmen perubatan yang kuat yang mengandungi Hidroquinon, asid kojik, dan asid laktik, yang bergabung bersama untuk mencerahkan dan menghilangkan tanda-tanda pigmentasi.

Produk ini boleh digunakan pada semua jenis kulit. Tetapi, jika kulit anda terlampau sensitif, ia mungkin bertindak balas kepada hidroquinon.

Jadi, gel pigmen bebas hidroquinon mungkin lebih sesuai untuk anda. Baca lebih lanjut tentang produk ini: https://www.pcaskin.com/

#7 Innisfree Orchid Enriched Cream

Bunga orkid bukan sahaja cantik untuk di lihat, tetapi ramuan antioksida menakjubkan yang diekstrak daripada Orkid Jeju yang hebat boleh memberikan kulit anda rupa yang bersinar dan berseri.

Krim anti-penuaan ini boleh membantu menegangkan dan mencerahkan kulit anda, mengurangkan garisan kedut pada senyuman anda dan memberikan khasiat yang kulit anda perlukan. Dengan rejim penjagaan kulit yang betul, kulit anda akan bercahaya dengan berseri sekali lagi.

Produk hilangkan jeragat ini boleh didapati di Shopee Malaysia.

#8 SkinCeuticals Phyto+Serum

Ini adalah gel serum yang berasal daripada ekstrak botani. Ia bukan sahaja memperbaiki tanda pigmentasi; ia juga mengelokkan keseluruhan kesihatan kulit.

Ia mengandungi asid kojik, iaitu ramuan terbukti yang dapat mengurangkan hiperpigmentasi. Ia juga mengandungi timun and esktrak daun thyme, yang mengandungi unsur anti-radang dan anti-bakteria.

Ketahui lebih lanjut tentang SkinCeuticals Phyto+Serum: https://www.skinceuticals.com/phyto-plus-635494162004.html.

#9 Neutrogena Rapid Tone Repair Dark Spot Corrector (Produk Hilangkan Jeragat di Watson)

Ia telah terbukti bahawa Vitamin C membantu mengurangkan tanda pigmentasi dan mencerahkan kulit. Koleksi Neutrogena Rapid Tone mengandungi Vitamin C dan Retinol, iaitu sejenis Vitamin A yang membantu tanda penuaan.

Rapid Tone Repair Dark Spot Corrector adalah produk hilangkan jeragat dengan rawatan khas untuk melawan bintik hitam yang sukar untuk dihilangkan.

Ketahui lebih lanjut tentang produk ini: http://www.neutrogena.com/category/anti-aging/rapid+tone+repair.do.

#10 Sulwhasoo First Care Activating Serum

Serum unik dan ramuan ini datang terus dari Korea dan mengandungi 5 jenis herba perubatan yang berharga untuk memberikan anda kulit yang cantik dan berseri-seri. 

Sulwhasoo mengandungi Peony untuk melegakan kulit, Rehmannia untuk pelembapan, bunga teratai untuk mengembalikan kesegaran, kulit Solomon yang menambah keanjalan kulit dan lili putih untuk kesan berkhasiat.

Anda boleh mendapatkan serum istimewa yang dipenuhi dengan ramuan herba Korea ini di Shopee Malaysia.

Penafian: Senarai ini tidak disusun mengikut kepentingan atau keberkesanan.

Apakah langkah selanjutnya sekiranya saya sudah mencuba berbagai produk hilangkan jeragat tetapi masih tidak berkesan?

Anda telah mencuba berbagai produk semulajadi dan tidak semulajadi? Langkah bijak yang seterusnya ialah anda perlu berjumpa dengan pakar kulit yang bertauliah di Malaysia. Jeragat anda mungkin jeragat yang tidak mudah dirawati dengan menggunakan carian Google sahaja. Jeragat anda perlu diperiksa oleh pakar kulit untuk mengetahui jenis jeragat anda dengan lebih mendalam dan lebih tepat.

Untuk senarai pakar-pakar kulit di Malaysia, sila rujuk kepada Pakar Kulit Malaysia.

Rujukan-Rujukan:

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

8 Susu Formula Terbaik untuk Bayi Tambah Berat Badan 2024

Harga Susu S26 dan Kebaikan Susu S26 2023

15 Susu Formula Terbaik untuk Bayi 0-6 Bulan Malaysia 2024

Harga Susu Similac dan Review Susu Similac 2023

Harga Susu Ensure Gold dan Kebaikan Susu Ensure Gold 2023

9 Susu Formula Terbaik untuk Bayi Kembung Perut 2023

Harga Susu Enfalac Baby 0-12 Bulan dan Kebaikan Susu Enfalac 2024

Perbezaan Rumusan Susu Langkah 1 dan Langkah 2 dan Langkah 3

10 Lampin dan Pampers Terbaik 2024 : Harga dan Review

Harga dan Klinik Sedut Lemak Terbaik Malaysia 2023